بازی درونی فروش (قسمت اول)

یکی از روش هایی که شما می توانید فروش خود را افزایش دهید خواندن کتاب ها و مقاله های فروش می باشد.این مقاله بر گرفته از کتاب برایان تریسی یکی از قوی ترین اشخاصی در زمینه فروش است.با نکات این مقاله می توانید یاد بگیرید چگونه بیشتر، آسان تر و سریعتر از آنچه تصور می کردید کار فروش را انجام دهید.

باعث خوشحالی گروه نرم افزاری اوراش خواهد شد که با این نکات فروش شما بیشتر شود.

معجزه های روانشناسی فروش

شرکت ها و کسب کارهایی که فرهنگ صحیح فروش را درک کرده اند این چهار نشانه را هم راستا در حال اجرا دارد، می توان گفت در این شرکت فرهنگ صحیح فروش درک شده است. در غیر این صورت شرکت شما همچنان نیاز به یادگیری دارد.

باور به اختصاص بودجه لازم و هزینه برای فروش و تبلیغات
باور به تخصصی بودن فروش و تبلیغات، هنری بودن و جنبه حیاتی داشتن آن
باور به اهمیت داشتن مشتری
باور به شناخت بازار و تحقیقات در آن

فرهنگ صحیح فروش چیزی بیشتر از صرفا داشتن مشتریان زیاد یا فروش بالاست، ما از مشتریان وفادار و فروش با ثبات صحبت می کنیم.

معجزه روانشناسی فروش

روانشناسی فروش مطالعه علمی اثرات روان بر فروش و همچنین اثرات فروش بر روان است، امروز روانشناسی فروش بحثی جدی است که تاثیرات شگرفی بر موفقیت یا عدم موفقیت دایره فروش دارد.

همه آدمها فروشنده هستند شب و روز به ندرت اتفاق می افتد ما در حال فروش نباشیم. در واقع، ما همه به یک نوع فروشنده هستیم. وقتی با خانواده، همسر یا دوستان صحبت می کنیم در حال ارایه یک فکر یا یک تصمیم هستیم، حتی وقتی به فکر ساخت ارتباط موثر جهت رسیدن به خواسته هایمان باشیم در همه این موقعیت ها ما در حال فروشیم.

انسان هوشمند کسی است که در دوران زندگی خود درک می کند چه چیزی مهم و چه چیز مهم نیست. امروز یکی از مهم ها همین مهارت فروشندگی است. بهتر است بدانید فروش و روانشناسی فروش امری آموزشی و پرورشی است و همه می توانند آن را یاد بگیرند. به یاد داشته باشید در بازار جدید، فروش یعنی نفوذ (فروش=نفوذ) یکی از بخش های مهم روانشناسی فروش، نفوذ و کاریزما است.

بازی درونی فروش

تا فروش صورت نگیرد ، اتفاقی نمی افتد . فروشندگان از جمله مهمترین مردم اجتماع هستند. بدون فروش جامعه در سکون فرو می رود . تا سالها فروش یک فعالیت درجه دوم به حساب می آمد. امروزه بهترین شرکتها آنهایی هستند که بهترین فروشندگان را در اختیار دارند. بسیاری از مدیران عامل شرکتهای موفق کارشان را از بخش فروش شروع کرده اند. فروش حرفه پر درآمدی است. اگر محصول مناسبی را در بازاری مناسب به فروش برسانید، حد و حدودی برای درآمدی که به دست می آورید، وجود نخواهد داشت.

اصل پارتو، ۲۰ درصد فروشندگان، ۸۰ درصد درآمد را به خود اختصاص می دهند و ۸۰ درصد بعدی تنها ۲۰ درصد درآمد را ایجاد می کنند. کسانی که در جمع ۲۰ درصد هستند از جمله خوشبخت ترین مردم جامعه محسوب می شوند. از سوی دیگر، کسانی که در جمع ۸۰ درصد قرار دارند نگران پول هستند.

یکی از مهمترین مفاهیم در زمینه مدیریت و فروش در قرن بیست و یکم این است که : تفاوتهای کوچک و جزئی در توانمندیها و قابلیتها می تواند تفاوتهای عظیم در نتایج ایجاد کند.

در کار فروش کافی است اندکی بهتر بشوید. در زمینه های کلیدی و حساس تفاوت اندکی ایجاد کنید. همین تفاوت اندک می تواند درآمد شما را به مقدار زیاد افزایش بدهد.

چندین خصوصیت است که فروشندگان ممتاز را از سایر فروشندگان جدا می کند. این کیفیتها دارای ۲ مشخصه اند اول آنکه کسی با این کیفیات متولد نمی شود. دوم اینکه همه این کیفیتها آموختنی هستند. اثبات شده است که می توان از هیچ شروع کرد.

موفقیت موضوعی ذهنی است، باید از تواناییهای خود بیشتر استفاده کرد و از رهبران موفق پیروی نمود. موثرترین موفقیتها در روانشناسی و عملکرد انسانی در قرن بیست کشف تصویر ذهنی بوده است. تصویر ذهنی مجموعه باورهایی است که درباره خود دارید. در زمینه فروش اگر از تصویر ذهنی ضعیف برخوردار باشید موضوع تماس با مشتری احتمالی شما را ناراحت می کند.

تنها راه افزایش درآمد فروش این است که محدوده راحت خود را در زمینه درآمدی که کسب می کنید گسترش بدهید. آنچه در بیرون به آن برسید، بیش از آنچه در درون دارید نخواهد بود. به این می ماند که دارای ترموستات درآمدی هستید، که حرارت مالی شما را مشخص می سازد. برای کسب درآمد بیشتر، باید خود را از گذشته ها خلاص کرد ( من نباید درآمدی بیشتر از پدرم داشته باشم). باید ذهن را تغییر داد. باید واقع بین بود، سطح درآمد در شما ثبت می شود، واقعیت این است وقتی کسی شخصیت یک میلیون دلاری در سال باشد، کسی به او حقوق کمتری پیشنهاد نمی کند. همه اینها به خود انگاره یا تصویر ذهنی بستگی دارد.

هفت زمینه مهم در کار فروش عبارتند از: مشتریان احتمالی ، ایجاد ارتباط موثر ، شناخت نیازها، ارائه ، پاسخگویی به اعتراضات ، قطعی کردن فروش، فروش مجدد و مراجعات بعدی .

اگر در هر یک از زمینه های فروش تصویر ذهنی بدی داشته باشید، هر جا که امکانش وجود داشته باشد از آن فعالیت اجتناب می کنید. راه حل از میان برداشتن هرسها در کسب مهارتهای مختلف در فروش آن است که بر این مهارتها احاطه پیدا کنید. هر قدمی که برای بهتر شدن خود بردارید، بر اعتماد به نفس شما می افزاید و موفقیت شما را بیشتر می کند. هراس و تردید به خود همیشه بزرگترین دشمنان توانمندیهای بالقوه انسان بوده اند.

بعضی ها گمان می کنند در قطعی کردن فروش وحشتناک هستند ، بعضیها گمان می کنند که به هنگام که به هنگام صحبت تلفنی وحشتناک هستند تا زمانی که این حرف را به خود بزنید ، تا زمانی که این گونه بیندیشید هر بار که گوشی تلفن را بردارید و یا به محض اینکه می خواهید تقاضای سفارش بکنید، مرتکب اشتباه می شوید و عملکرد ضعیفی را به نمایش می گذارید. باید باورهای محدود کننده را کنار بگذارید. عزت نفس شما مشخص می سازد که شما چقدر خودتان را دوست دارید. هرچه خودتان را بیشتر دوست بدارید، دیگران را هم بیشتر دوست خواهید داشت. آنها هم متقابلاً شما را بشتر دوست خواهند داشت و به همین اندازه تمایل بیشتری برای خرید کردن از شما خواهند داشت و شما را به دوستانشان بیشتر معرفی خواهند کرد.

افراد شاد اندیشه های شاد دارند. ثروتمندان به ثروت فکر می کنند . به آنچه اغلب به خودتان بگویید تبدیل می شوید. موفقها گفت و گوی درون خود را کنترل می کنند . آنها با خود مثبت حرف می زنند.

بهترین زمان برای فروش کردن درست بعد از هر فروش است چرا که درست وقتی فروش می کنید عزت نفستان افزایش پیدا می کند. یکی از نکاتی که در کار فروش از آن اطلاع داریم این است که ”موفقیت تولید موفقیت” می کند.

در کار هر فروش دو مانع وجود دارد . این هر دو مانع ذهنی هستند. اینها عبارتند از ترس از شکست و ترس از رد شدن و مورد بی اعتنایی قرار گرفتن . اگر در کار فروش هستید و می ترسید که جواب نه بگیرید ، راه اشتباهی برای کسب معیشت انتخاب کرده اید.

چرا مشتریان خرید نمی کنند؟

ترس از شکست در ذهن مشتری یکی از موانع مهم بر سر راه خرید کردن است . هر مشتری بارها و بارها مرتکب اشتباه شده است . خدماتی را خریداری کرده و بعداً فهمیده پول بیش از اندازه برای آن پرداخت کرده است و … . یکی از مهمترین کارهایی که می کنید این است که در مشتری ایجاد اعتماد کنید و از ترس و تردید او بکاهید.

در جریان یک بررسی معلوم شد که فروشندگان به طو ر متوسط روزانه یک ساعت و نیم کار می کنند . ترس از رد شدن در حکم یک ترمز در ذهن نیمه هوشیار است که اشخاص را عقب نگه می دارد و سبب می شود که در سطح کمتری از توان خود ظاهر شوند. رد شدن شخصی نیست . شاید مهمترین کیفیت برای فروش داشتن جسارت و مداومت است. ۸۰ درصد فروشها قبل از پنج جلسه ملاقات قطعی نمی شوند. نیمی از فروشندگان و یا شمار بیشتری از آنها بعد از یک بار تماس، از خیر فروش می گذرند. اغلب فروشندگان زود تسلیم می شوند. مشتریان به پیشنهاد شما فکر نمی کنند و به محض آنکه از دفتر یا منزل خریدار بالقوه بیرون می روید، او حتی فراموش می کند کسی مانند شما در این دنیا زندگی می کند. وقتی کسی به شما جواب نه می دهد ، به شما به عنوان یک شخص جواب نه نمی دهد ، بلکه به پیشنهاد یا ارائه قیمت شما جواب نه می دهد.

مشتریان امروزی لوس شده اند، بیش از اندازه متوقع هستند، مشتریان تنها از کسانی خرید می کنند که آنها را دوست داشته باشند، ما این عامل را ” عامل دوستی ” می نامیم . عامل دوستی در فروش می گوید : مشتری احتمالی از شما تنها زمانی خرید می کند که بداند دوست او هستید و منافع او را رعایت می کنید.

شخصیت سالم : یک تعریف عالی برای شخصیت سالم می تواند این باشد، در صورتی شخصیت عالی دارید که بتوانید با بیشترین افراد ممکن تولید احساس محبت و دوستی کنید.

در بازی درونی برای فروش، توجه به این نکته مهم است که بدانید احساسات منتقل می شوند و به عبارتی واگیر دارد هستند. فروشندگان بزرگ عاشق کالا ها و خدمات خود هستند و از کار فروش لذت می برند، اشتیاق آنها خالصانه است، مهم است که با قدرت اراده و عزم راسخ از تلاشهای فروش خود حمایت کنید، از همین حال تصمیم بگیرید که تسلیم نخواهید شد.

تمرین ذهنی حیاتی است، هرچه خودتان را برای فروش بیشتری برنامه ریزی کنید، راحت تر می توانید بر شکست خود غلبه کنید.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “بازی درونی فروش (قسمت اول)”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات

آخرین ویدئو ها